Reklama na TikToku
TikTok je aktuálně nejvíce progresivní sociální síť, která rozhodně není určená jen pro zábavu, ale lze ji efektivně využít pro propagaci vašich produktů a služeb. TikTok cílí zejména na mladší generaci, která je v tomto směru také nejvíce aktivní a obsahy nejen přijímá, ale také na ně reaguje a sama je tvoří. V tomto článku se společně podíváme na to, jak fungují TikTok reklamy a jak je co nejlépe využít.
TikTok je jedna z mála sociálních sítí, kde ještě funguje organický dosah. Díky tomu se může stát tvůrcem kdokoliv, a proto je také tato síť tolik oblíbená. I vaši značku lze tedy jednoduše dostat mezi populární videa a zvýšit tím svou viditelnost a zapojení uživatelů. Ačkoliv je organický dosah na TikToku stále vysoký, vyplatí se investovat i do placené reklamy. Ceny za reklamu jsou na této síti stále velmi nízké a navíc dokáží ještě více podpořit přirozený neplacený dosah videa. Získáte tak nejen výsledky z reklamy, ale navýší se i výsledky z organického dosahu.
Obsah:
Proč zrovna TikTok?
Tik Tok se rychle rozrůstá a spolu s ním i dosah a počet jeho uživatelů. Na TikToku se může stát známým tvůrcem opravdu kdokoliv, protože zde stále funguje organický dosah na základě různých kritérií a algoritmů. I z toho důvodu je stále cena za TikTok reklamu nízká a její zásah mnohem větší než například u Instagramu či Facebooku. V kratší době tak dosáhnete výsledků, ke kterým vede na jiných sociálních sítích velmi trnitá cesta.
Hlavní důvody, proč si vybrat pro reklamu právě TikTok:
- Vysoce progresivní síť
- Levná reklama
- Organický dosah
- Rychlé výsledky
Jak funguje reklama na TikToku?
Reklama ve formě krátkých a zábavných videích zaujme větší počet uživatelů než na jiných sociálních sítích. Videa se nachází na celé ploše obrazovky a většinou je doprovází hudba nebo jiný efekt, který diváka jako první zaujme. TikTok také dokáže skvěle odhadnout, která videa jsou ta pravá pro vás a budou vás bavit natolik, že ztratíte pojem o čase. Díky efektivnímu cílení se tedy vaše reklama dostane k lidem, u nichž je největší pravděpodobnost, že na ni budou kladně reagovat.
TikTok trendy
Téměř každý den vzniká na TikToku nový trend v podobě videa. Trendem může být nějaký námět, skladba nebo filtr, podstatné je ovšem to, že se rychle šíří. Pokud se do trendů zapojíte už v jejich začátku, má vaše videu velkou šanci na úspěch. Jestliže se v propagaci budete řídit trendy a zvládnete na ně rychle reagovat, máte vyhráno.
Jak začít s propagací na TikToku?
TikTok Business Manager
Kromě účtu na TikToku budete stejně jako u jiných sociálních sítí potřebovat také Business Manager, díky kterému uvidíte dosah i účinnost reklam. V této aplikaci poté při tvorbě kampaně zvolíte její účel a rozpočet, vytvoříte sadu reklam a následně samotné reklamní video. (Jak natáčet videa do reels?)
Určete si cíl
Před tvorbou jakékoliv reklamy byste si měli jasně určit cíl a výsledek, ke kterému by měla propagace vést. Můžete chtít propagovat nový produkt, přes proklik dostat uživatele na váš e-shop nebo zaujmout a nabrat co největší množství nových sledujících. Podle toho, co je vaším cílem, si následně vyberete typ reklamy, který je v nabídce.
Druhy reklamy na TikToku
Druhů reklam na TikToku je mnoho a každá je vhodnou cestou pro jiný cíl. Určení toho, čeho chcete dosáhnout už máme za sebou, takže si můžete zvolit přesně tu formu propagace, která je pro vás nejvýhodnější.
Reklamy na TikToku můžeme obecně dělit na ty, které pořídíte v aukci a v rezervaci.
Rezervační kampaně
U kampaní rezervačních oproti tomu jednáte s TikTokem a rezervujete si přesný den či čas, ve kterém bude reklama v aplikaci dostupná. Tento typ kampaně oceníte u plánovaného zveřejnění nového produktu nebo služby.
Reklamy v rezervaci mají především za úkol oslovit co nejširší publikum, a tak u nich lze cílit pouze obecně podle demografických údajů uživatelů.
Top view: na prvním místě pro všechny
Top view reklama vás dostane do popředí celé aplikace. V předem určený den se totiž vaše video ukáže hned jako první ve feedu všem uživatelům po otevření TikToku.
Obsah díky tomu osloví velký počet lidí. Je tedy ideální jej využít, pokud vypouštíte ven nový produkt, službu nebo zásadně měníte něco na své značce. Tento typ propagace se plánuje dopředu na konkrétní den přímo s TikTokem, takže od začátku víte přesnou cenu za 1000 impresí i to, jakým způsobem bude reklama cílit.
Brand takeover: převezměte si pozornost
Brand takeover je formou reklamy, která se uživateli opět zobrazí na celé obrazovce hned po spuštění aplikace. Rozdíl je v tom, že po kliknutí kamkoliv na obrazovku se uživatel dostane na váš odkaz. Tato reklama má opět obrovský dosah a zapojení uživatelů. Její velkou výhodou je, že v plánovaný den se uživatelům v této podobě neukáže reklama jiné značky, ale jen ta vaše.
Video k propagaci v tomto formátu by mělo být krátké (asi 3-5 sekund), ale úderné a trefné. Mělo by zkrátka zaujmout v první sekundě a přimět diváka kliknout na odkaz.
Kampaně v aukci
Kampaně aukční si nastavíte jednoduše sami ve svém firemním účtu a můžete s nimi tedy pohotově reagovat na různé trendy nebo propagovat příspěvky, které už máte na svém profilu zveřejněné.
Aukční reklamu mnohem lépe zacílíte na konkrétní skupinu lidí, například podle pohlaví a věku, zájmů, podle interakce s určitým typem obsahu nebo tvůrci, ale i dle typu operačního systému nebo mobilního operátora.
In-feed video: reklamní chameleon
Tato reklama působí jako obyčejně vygenerované video ve feedu. Kouzlo reklamy tkví v tom, že se jako reklama netváří, a tak má potenciál oslovit větší okruh lidí.
U tohoto formátu propagace můžete vybrat buď top feed, kdy ukáže TikTok vaše video na jedné z předních pozic, nebo standard feed, které jej umístí na běžné 9. či 10. místo ve feedu.
Spark Ads: vraťte se k úspěšnému obsahu
Pokud hledáte možnost, jak zpropagovat již vydané video, jsou Spark Ads tou správnou cestou. Spark Ads využijete u videí, která již máte zveřejněná na svém profilu, ale chcete podpořit jejich dosah a míru zapojení uživatelů. Tento typ propagace se hodí například pro trendová videa, která často nemůžete plánovat dlouho dopředu a reagují pohotově na aktuální situaci.
Zveřejněné video se nemusí nacházet přímo na vašem profilu, ale i na profilu influencera, která vás propaguje. Pokud budete chtít použít jako reklamu právě jeho video, budete potřebovat tzv. Spark Ads kód, který vygeneruje přímo influencer a vy jej následně vložíte do Tik Tok Ads Manageru.
Cena za reklamu
Ceny za reklamy na TikToku jsou stále velmi nízké, a když do propagace investujete větší částku, úspěch máte zaručený. Cena kampaně se drží na 50 € za den, na úrovní sady reklam je to 20 € za den.
Cena za CPM (cena za 1 000 impresí) se liší u jednotlivých druhů reklamy, u rezervační propagace ovšem víte dopředu přesnou částku za CPM.
Nevíte si s TikTokem rady nebo chcete pomoci při výběru či zpracování reklamních videí? Neváhejte se na nás obrátit, rádi vám se vším pomůžeme.
Autor: Vendy Šuterová
Copywriter
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.