fbpx

Reels jako nový formát výkonnostní reklamy?

Vendy Šuterová

Reels na Instagramu jsou stále populárnější formou sdílení obsahu. Krátká videa podávají potřebnou informaci stručně a jasně, a tak mají větší dosah než klasické fotografie. Pokud jste v reels teprve začátečník, může pro vás být tvorba prvních příspěvků zapeklitá. S tím vám ale rádi pomůžeme. V našem článku se dočtete, jak natáčet videa do reels a následně je editovat a publikovat tak, aby se dostala k co největšímu okruhu lidí.

Krátká videa v podobě reels s sebou přináší mnoho výhod, které vás mohou posunout na sociálních sítích dál. Mají mnohem větší organický dosah i zapojení diváků, a tak jsou účinným nástrojem v boji proti tajemným algoritmům Instagramu. Videa snadno upoutají naši pozornost a jen tak ji nepustí. Dokáží se navíc dostat i mimo okruh našich současných sledujících a oslovit tak další uživatele a potenciální zákazníky. Natáčení videí do reels přitom vůbec nemusí být oříšek

Obsah:

Proč právě reels?

Krátká videa snadněji zaujmou, jsou totiž dynamická a uživatele baví více než obyčejné reklamy s fotografií či bannerem.

Nejvýkonnější formát v reklamě

Díky těmto výhodám se jedná o formát, který má největší potenciál do budoucna. To můžeme sledovat nejen u reels na Instagramu, ale také na videích na Tik Toku, která se stávají stále úspěšnějšími a mají obrovské dosahy.

V reels máte větší prostor k představení vašeho produktu či služby a také vyšší pravděpodobnost, že diváka opravdu zaujmete. Jedno video můžete často pojmout různými způsoby a vyzkoušet, který funguje nejlíp. Otevírají se vám zkrátka mnohem širší možnosti, a to jak ve zpracování, tak v interakci se sledujícími.

Téma vybírejte pečlivě

Jako první je důležité stanovit si téma videa. To by mělo diváky zaujmout, bavit je a v ideálním případě jim také něco předat. Velký úspěch mají na Instagramu videa s nejrůznějšími tipy a radami, ale i vtipná videa. Vybírejte téma tak, aby se prvoplánově nejednalo o pouhou reklamu na váš produkt, ale mělo přesah.

Trendy

Snad každý den vzniká na Instagramu nový trend ve tvorbě videí, na jehož vlně se můžete jednoduše svézt. Může se jednat o hudbu, filtr, efekt nebo téma, která trend provázejí, a dají se lehce přizpůsobit vaší značce a službám. Uživatele trendy baví a líbí se jim sledovat, jak lze různými způsoby udělat tu stejnou věc. Trendy se navíc šíří rychle a zejména na začátku mají vysokou míru zapojení diváků. Čím dříve se tedy nového trendu zúčastníte, tím lépe.

Produktová videa

V tomto typu videí v krátkosti představíte svůj produkt, ukážete jeho výhody a čím se liší od konkurence. Je jen na vás, jak video pojmete. Můžete produkt ukázat přímo v akci, sdílet proces jeho výroby nebo udělat vtipnou scénku, kde bude věc figurovat. Ideální kombinací je spojení trendy videa s představením některého vašeho produktu či služby.

Tipy a triky

Jeden z největších úspěchů mají videa, která ukazují nejrůznější tipy. Rady a triky se mohou použít v rámci jakékoliv oblasti a tématu. Tato videa mají velký dosah, ale i širokou míru zapojení uživatelů, kteří na ně reagují a dost často je také zkoušejí v realitě mimo obrazovku. Reels s tipy se dá navíc bez problémů propojit s odkazem na váš produkt či službu.

Natáčení reels

První sekundy rozhodují o vašem osudu

Reels trvají celkově okolo 10-30 sekund, rozhodujících je ale především těch prvních pár vteřin na začátku.

Určitě víte sami, že vás musí video zaujmout už na první pohled, v opačném případě prostě přejdete k dalšímu. Je proto důležité umístit hlavní otázku či smysl videa hned do prvního záběru. U reels zkrátka funguje opačný mechanismus – tedy to nejlepší je nutné umístit na začátek.

Točte vždy na výšku!

Videa natočená na šířku jsou na Instagramu příliš malá, hůře se sledují a občas si jich ani nevšimnete. Reels ve správném formátu na výšku oproti tomu při projíždění zdí zaberou celou plochu telefonu, takže je uživatel mnohem lépe registruje a mají tedy i větší šanci vzbudit u něj zájem.

A bude mi stačit telefon?

Pokud máte telefon s kvalitním fotoaparátem, pro tvorbu videí na Instagram vám určitě postačí. Jestliže upřednostňujete profesionální fotoaparát, určitě tím nic nezkazíte, pouze si tím lehce zpomalíte proces následného zpracování videa.
Na co naopak telefon stačit nemusí, je zvuk a světlo. Pokud natáčíte ve ztížených podmínkách v šeru a okolním šumu, je lepší vybavit se také fotografickými světly a mikrofonem.

Jak upravit reels?

Pokud zrovna nepoužíváte filtr některého z trendů, zaměřte se na to, aby byla vaše videa upravená podobným způsobem. Na první pohled by měla být všechna přiřaditelná k vašemu profilu. Vložte do rohu videa své logo, používejte stejné fonty i barevnou škálu. Jednoduše nezapomínejte na brand manuál, který by měl fungovat v komunikaci na všech sociálních sítích a v rámci všech formátů, abyste byli snadno rozpoznatelní.

Ulehčete si práci

Při tvorbě reels vám velmi usnadní práci šablony. Ty najdete u videí, která jejich tvůrce stříhal přímo na Instagramu. Když při hledání inspirace narazíte na video, u něhož je nad názvem profilu označení „Použít šablonu“, máte vyhráno. Do připravené časové osy pouze vložíte svá vlastní videa. Tyto šablony naleznete dost často u trendy videí.

Nezapomeňte na titulky!

Velká část lidí má při prohlížení Instagramu vypnutý zvuk, a to i u sledování reels. Vždy je proto lepší, a pro sledující pohodlnější, když do videa přidáte titulky. Umístěte je tak, aby šly dobře přečíst a nepřekrývala je některá z funkcí Instagramu. V textu můžete také zvýraznit slova či věty, které jsou důležité a chcete na ně dát důraz.

Jak přidat hudbu do reels?

Hudbu přidáte do reels jednoduše při samotném stříhání na Instagramu. Objeví se vám vyhledávání, kde najdete požadovanou skladbu. Využití hudby vám může opět pomoci k většímu dosahu. Když budou uživatelé vyhledávat skladbu na Instagramu, může se jim objevit právě vaše video.

A co ještě?

Dělejte jen to, v čem jste si jistí

Aby měla vaše reels úspěch, snažte se být autentičtí a nedělat věci na sílu. Nejdou vám vtipná videa, ale naopak vynikáte v tvorbě zajímavých videí s ukázkami produktů? Pak se jich držte, budou vaší základnou a jistotou, která funguje. Občas můžete popustit uzdu fantazie a svůj profil obohatit, ale nezapomínejte se vracet k osvědčeným věcem, na které jsou vaši sledující zvyklí.

Natáčejte pravidelně

Na sociálních sítích je obecně vždy důležitá pravidelnost v publikování příspěvků. Dávejte o sobě sledujícím pravidelně vědět a algoritmy se vám odvděčí. Reels je ideální publikovat alespoň jednou týdně a prokládat je dalšími příspěvky. Každý reel i obyčejný příspěvek nezapomeňte přesdílet i ve svém story, aby se obsah dostal k co nejvíce uživatelům.

Autor: Vendy Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Další články...