Proč nefotit mobilem na vaše sociální sítě?
Podnikatelé,
jste zvyklí si veškeré činnosti ve firmě dělat sami? Řešíte na koleně sociální sítě a fotky děláte mobilem? Bojíte se najmout marketingovou agenturu, která by tuto práci udělala za vás? Nebojte se! Taková spolupráce se může odrazit nejenom v kvalitě vašich marketingových aktivit, ale také se vám mohou vrátit finance (vynaložené na práci agentury) v podobě většího počtu zákazníků a tím i větších tržeb.
Fotky na sociální sítě jsou v dnešní době kamenem úrazu nejedné rozrůstající se značky. Technologie běží jako o závod a příkladem toho jsou zejména mobilní telefony a jejich fotoaparáty. Majitelé menších firem pak podléhají přesvědčení, že ke kvalitním fotkám na sociální sítě stačí vytáhnout mobilní telefon, otevřít aplikaci foťáku a cvaknout! Je to ale opravdu tak?
Ne! Je pravdou, že dnešní mobilní telefony nabízí velmi pokročilé foťáky, ze kterých zejména na vašich dovolených budete jásat nadšením. Fotky vypadají nádherně, nebe je tyrkysově modré a všechny předměty září nejrůznějšími barvami. Paráda… Ale ani to nestačí pro kvalitní fotky na sociální sítě!
Jak by tedy měly vypadat fotky na sociální sítě?
Autentické, ale kvalitní
Fotky na sociální sítě by měly být nejenom kvalitní, ale také autentické. Jak toho ale docílit? Mobilní telefon vám v tomto případě poslouží jen opravdu zřídka a za ideálních podmínek. Aby byla fotografie kvalitní, musíte mít zejména dostatek světla (dost, ale ne moc!) a znalosti nastavování fotoaparátu, což jsou věci, se kterými si agentura hravě poradí. Fotky musí být kvalitní, ale zároveň nesmí být umělé. Perfektně nasvícené a naaranžované fotografie sice vypadají výborně, jejich místo však ve většině případů není na sociálních sítích. Fotky na Facebook či Instagram by tedy měly být kompromisem mezi amatérskou fotografií a snímkem z fotobanky. Jakmile splňujete všechny požadavky pro pořízení kvalitní fotky, potřebujete dodat autenticitu, které nejsnáze docílíte, když budete lidi fotit při autentických činnostech (zaměstnancům bude chvíli trvat, než si zvyknou na fotografa, který kolem nich pobíhá s foťákem v ruce. Jakmile však přestanou být nervózní a začnou se chovat přirozeně, přichází čas pro focení…). Fanoušci vašich facebookových stránek ocení přirozené fotografie plné lidských příběhů a emocí. Sociální sítě jsou zkrátka o budování kontaktů a nejlepší cestou je působit “lidsky a autenticky“. (Více o tom, jak spravovat sociální sítě)
Kompozice
Orientuje se v liniích, křivkách, tvarech, světlu, stínech, barvě a textuře? Víte, co je to zlatý řez a jak ho aplikovat do vaší fotografie? Pokud jste aspoň na jednu otázku odpověděli ne, ocitáte se u dalšího problému. Dříve zmíněné pojmy jsou stavebními kameny každé dobré fotografie, která by se měla ocitnout na vašich sociálních sítích. Kompozici opravdu nemůžete brát na lehkou váhu! Je jedním z kritérií, které na sociálních sítích odlišují kvalitní fotky od těch průměrných.
Postprodukce
Také postprodukce je důležitá pro to, aby vaše fotky na sociální sítě byly kvalitní! Pro účel editace fotografií je nejlepší datový formát RAW, který pracuje ve vyšším datovém režimu a ukládá více dat. To se hodí zejména při postprodukci, ve které můžete fotografie více upravovat a odstranit problémy vzniklé již při fotografování (málo světla, atd.). I některé mobilní telefony dokážou ukládat fotografie do formátu RAW, ale ruku na srdce – obětujete svůj drahocenný čas kvůli úpravě fotek?
Cena techniky
Dalším důvodem, proč si najmout agenturu je cena techniky. Na jedné straně je mobil za 20 tisíc, na straně druhé máte digitální fotoaparát s výběrem objektivů za 100 tisíc. Ale nejen to! Agentura dozajista vlastní také kvalitní blesk, světla a další příslušenství důležité pro super výsledek. Nutno je zvážit také hodnotu počítače a programů, které se používají pro úpravu fotek. Díky technice a zkušenostem dokáže agentura zareagovat na každou situaci a fotit i v nepříznivých podmínkách, na které je mobilní telefon krátký. Pokud tedy nechcete investovat desítky tisíc do kvalitní techniky, najmutí agentury by mohlo být efektivním řešením.
Kreativita
Fotky na sociálních sítích musí být také kreativní! Je ale kreativita věc, kterou zvládnete, když se dennodenně staráte o hromadu problémů? – vyplňujete účetnictví, na pracovišti řešíte problémy se zaměstnanci a snažíte se udržovat firmu v chodu. Fotografie jsou úplně tou poslední věcí, na kterou máte čas myslet, a tak je zkrátka nemožné, abyste jim mohli věnovat tolik energie jako agentura, která je za tímto účelem najatá. Kreativita je přitom jednou z těch úplně nejdůležitějších věcí, na které můžete u fotografie narazit. Vy totiž nechcete, aby vaše fotky byly průměrné, vy chcete, aby si jich váš zákazník všiml!
Fotografování zkrátka není tak jednoduché, jak vypadá a vaše fotky na sociální sítě si zaslouží péči! Ačkoliv by se občas mohlo zdát, že stejného výsledku dosáhne váš telefon, je to velký omyl. Stačí se jen podívat na rozdíly ve výsledných fotografiích.
Konečnou otázkou však stejně zůstává, jak moc milujete váš produkt a kolik lásky mu chcete poskytnout. Pokud se nechcete ztratit v zástupech fádních fotek a nudných značek, marketingová agentura WOXO vám může pomoct vyniknout!