fbpx

PPC reklama

Obsah:

Co je PPC reklama?

PPC, neboli Pay per Click (platba za proklik) je druhem reklamy, v rámci níž platí inzerent pouze za proklik na reklamu. Jednoduše řečeno platíte za člověka, kterého reklama opravdu zaujme a klikne na ni.

Výhody PPC reklamy

  • Přesné cílení: Největší výhodou PPC reklamy je její přesné cílení na vaše potenciální zákazníky, a tím i vyšší úspěšnost. Platíte pouze za zákazníky, kteří projeví zájem, ne za všechny, kteří reklamu uvidí.
  • Vlastní rozpočet: To, kolik do reklamy investujete, je čistě na vás. Velkých výsledků navíc můžete dosáhnout i s výrazně nižšími částkami.
  • Rychlé výsledky: Výsledky PPC reklamy poznáte velmi rychle po jejím spuštění. Na rozdíl od SEO.
  • Budete všude najednou: Nemusíte se rozhodovat, která platforma bude pro reklamu nejlepší, ale využijete je zkrátka všechny – od Google, Youtube až po weby třetích stran.
  • Zvyšujete povědomí o značce: Tím, že se reklamy objevují zároveň na několika místech, zvyšujete automaticky povědomí o vaší značce.
  • Na míru: Reklamu můžete upravit vašim aktuálním potřebám, takže je vhodná nejen pro dlouhodobou propagaci, ale i nejrůznější akce a slevy. Zároveň ji můžete kdykoliv upravit nebo úplně zastavit.

Nevýhody PPC reklamy

  • Není vhodná pro začátečníky: PPC reklamy jsou jednoduché na spuštění, ale abyste dosáhli požadovaného cíle, musíte zvolit správnou strategii, která bude nejlepší pro daný produkt a cílovou skupinu.
  • Je potřeba sledovat všechny novinky a trendy: Reklamní systémy se stále vyvíjí, a aby byla reklama opravdu účinná, je potřeba tyto novinky sledovat a přizpůsobovat se jim.

Správa PPC kampaně

Pro očekávané výsledky nestačí kampaně pouze zapnout a čekat, naopak. Nejdůležitější část, a také nejnáročnější, je jejich správa a optimalizace. Kampaně je potřeba měřit, kontrolovat, vyhodnocovat a přizpůsobovat novinkám.

Rozdíl mezi PPC a SEO

Možná jste už narazili také na pojem SEO (z anglického search engine optimization). SEO je vlastně přizpůsobením vašeho webu pro vyhledávače, aby byl dobře vidět. Čím jste pro vyhledávače přitažlivější z hlediska SEO, tím snadněji vás potenciální zákazníci najdou. Jedná se tedy o dlouhodobou práci, která ovšem po nějaké době začne přinášet ovoce.

PPC reklamy naopak přinášejí výsledek okamžitý a mohou na web přivést nové zákazníky krátce po spuštění.

Více se o SEO dočtete třeba v naší případové studii o e-shopu Pack&Care, kde sehrálo hlavní roli. Na e-shopu došlo díky budování SEO k významnému zlepšení v oblasti viditelnosti, uživatelské přívětivosti a celkové konkurenceschopnosti na trhu. 

Jedno nemůže být bez druhého

Nenechte se ale zmýlit, obě formy propagace jsou důležité. SEO je výhodné zejména z dlouhodobého hlediska, protože se dostanete na vrchol výsledků vyhledávání pouze díky správným textacím, používání klíčových slov a přehledné struktuře webu. Jedná se tedy o investici, která má trvalejší důsledky…

PPC reklama je zase ideální volbou pro zvýšení povědomí o značce, ale i pro propagaci slev a akcí.

Každopádně dobře udělané SEO může výrazně vylepšit výsledky vašich PPC kampaní.

Cíle PPC reklamy

Nejlepší na PPC reklamě je, že si její cíle určujete sami na základě vašich potřeb. Strategie i typ kampaně se odvíjí od toho, co zrovna potřebujete.

A co čekáte od PPC reklamy vy?

  • Zvýšení počtu návštěv webu?
  • Zvyšování počtu objednávek?
  • Rozšíření povědomí o značce?
  • Zvýšení návštěvnosti vaší akce

PPC reklama naopak přináší výsledek okamžitý a může na web přivést nové zákazníky krátce po spuštění.

Více se o SEO dočtete třeba v naší případové studii o e-shopu Pack&Care, kde sehrálo hlavní roli. Na e-shopu došlo díky budování SEO k významnému zlepšení v oblasti viditelnosti, uživatelské přívětivosti a celkové konkurenceschopnosti na trhu. 

Google Ads PPC reklamy

Už od názvu tohoto typu kampaně si můžete slibovat maximální výkon. A jak toho dosáhne? Pomocí jediné kampaně, v níž je obsažen víceméně celý inventář Googlu. Vyhnete se tedy vytváření každé kampaně na jednotlivé platformy zvlášť a místo toho budete okamžitě vidět na Youtube, ve vyhledávání Google, v Google Maps, Gmail a dalších…

Google Ads nabízí různé typy reklam, díky kterým můžete přesně zacílit na vaše potenciální zákazníky.

Nejpoužívanější Google Ads reklamy

Performance max

Už od názvu tohoto typu kampaně si můžete slibovat maximální výkon. A jak toho dosáhne? Pomocí jediné kampaně, v níž je obsažen víceméně celý inventář Googlu. Vyhnete se tedy vytváření každé kampaně na jednotlivé platformy zvlášť a místo toho budete okamžitě vidět na Youtube, ve vyhledávání Google, v Google Maps, Gmail a dalších…

Kampaně ve vyhledávání

Tento typ kampaně patří mezi úplně nejzákladnější a určitě s ním vy sami máte zkušenost. Jedná se jednoduše o zobrazení reklam ve vyhledávání. Pokud tedy jako uživatel zadáte do vyhledávače pojem, na prvních řádcích se vám většinou objeví placené reklamy. A právě na těchto prvních místech můžete být i vy!

Remarketing

Skvělou a účinnou strategií je také využití remarketingu. Díky těmto formám kampaní oslovíte uživatele, kteří už o vaši značku projevili zájem a navštívili váš web. Z potenciálních zákazníků se tak mohou snadno stát opravdoví zákazníci. V rámci remarketingu se dají oddělit také zákazníci, kteří dokončili objednávku, od těch, kteří e-shop pouze navštívili.

Reklama v obsahové síti

Jedná se o formu online reklamy, která umožňuje inzerentům zobrazovat své reklamy na webových stránkách, které jsou součástí sítě Google. Tato síť zahrnuje miliony webů, videí a aplikací, díky kterým můžete oslovit velmi široké publikum.

Shopping kampaně

Shopping kampaně v Google Ads jsou typem reklamní kampaně, která je zaměřena na propagaci produktů prostřednictvím zobrazování detailních informací o konkrétních produktech, včetně obrázků, cen a názvů. Tyto kampaně jsou navrženy tak, aby usnadnily zákazníkům najít a zakoupit produkty, které hledají.

Shopping kampaně jsou tedy ideální pro e-commerce podniky, které chtějí zvýšit viditelnost svých produktů, přilákat potenciální zákazníky a zvýšit prodeje prostřednictvím vysoce vizuálních a informativních reklam

ppc-reklamy-shopping-ads

Lokální kampaně

Lokální kampaně v Google Ads jsou speciálně navrženy tak, aby pomáhaly podnikům zvýšit návštěvnost ve fyzických prodejnách a zlepšit lokální povědomí o značce. Tyto kampaně automatizují mnoho aspektů inzerce, včetně nabídek, cílení a reklamních formátů, aby efektivně dosáhly lidí, kteří se nacházejí v blízkosti prodejních míst nebo vykazují zájem o lokální služby.

Shopping kampaně jsou tedy ideální pro e-commerce podniky, které chtějí zvýšit viditelnost svých produktů, přilákat potenciální zákazníky a zvýšit prodeje prostřednictvím vysoce vizuálních a informativních reklam

Kampaně pro mobilní aplikace

Tento typ kampaně se hodí pro všechny, kteří mají vlastní aplikaci a chtějí ji podpořit reklamou. Reklama může propagovat stažení aplikace nebo i jiné interakce.

Shopping kampaně jsou tedy ideální pro e-commerce podniky, které chtějí zvýšit viditelnost svých produktů, přilákat potenciální zákazníky a zvýšit prodeje prostřednictvím vysoce vizuálních a informativních reklam

Demand Gen kampaně

Demand Gen kampaň kombinuje obrázky a videa, aby přivedla co nejvíce konverzí. Pro propagaci využívá známé platformy jako Youtube, Gmail a podobně.

Nejpoužívanější strategie

Ruční CPC

V rámci této strategie rozhoduje sami o tom, jak velkou částku jste ochotni za proklik nabídnout, a tak máte stoprocentní kontrolu nad konečnými výdaji reklamy. Ruční nastavení ovšem vyžaduje zkušenosti a znalosti, takže jej používají zejména profesionálové.

Maximální návratnost investic (ROAS)

Touto strategií nedoporučujeme začínat – pro její správné fungování je totiž zapotřebí, abychom měli již nějakou historii účtu a alespoň 20 konverzí měsíčně. U tohoto systému zase definujete procento návratnosti investice. Jednoduše řečeno, pokud chcete, aby se vám při investování 1 Kč vrátilo 10 Kč, nastavíte 1000.

Cílová CPA

Pro cílové CPA platí to stejné jako u maximální návratnosti investic – je potřeba historie účtu a určitý počet konverzí za měsíc. V rámci této strategie určíte Googlu částku, za kterou má přinést výsledky (konverze). Cílové CPA doporučujeme zejména webům, které shání kontakty nebo prodávají služby za vyšší částky. U e-shopů, kde jsou produkty v různé hodnotě se tento typ reklamy spíše nevyplatí.

Sklik

Sklik je český reklamní systém provozovaný vyhledávačem Seznam, který nabízí také různé 

typy kampaní. Kampaně jsou vesměs dost podobné systému Google Ads a fungují na stejných principech. Reklamy se u Skliku zobrazují na Seznam sítích a přidružených webech, jako jsou Firmy.cz, Novinky.cz, Zboží.cz a další.

Vyhledávací kampaň Sklik

Tato kampaň je víceméně stejná jako u Google Ads. V rámci placené reklamy se můžete objevit v prvních řádcích vyhledávání určitého pojmu. Stačí správně nastavit klíčová slova, která uživatelé vyhledávají.

Produktová kampaň

Tato kampaň je opět víceméně totožná se systémem Shopping kampaně u Googlu.

Obsahová kampaň

U obsahové kampaně Skliku si můžete vybrat hned ze tří druhů reklam – bannerové (jednoduchá statická reklama), branding (zabere plochu celé obrazovky) a kombinované .

Videoreklama

V Skliku můžete pro svou reklamu použít také krátká nepřeskočitelná videa, která se ovšem budou zobrazovat na stránkách patřících pod síť Seznam (např. Stream).

Další reklamní systémy

Reklamy na Facebooku a Instagramu (Meta Ads)

Mezi další populární reklamy patří ty na sociálních sítích, jako je Facebook a Instagram. Rozhodně můžeme říct, že jejich úspěšnost je rovněž vysoká. Na rozdíl od předchozích systémů se ale necílí na uživatele pomocí klíčových slov, ale sociodemografických údajů (tedy věk, pohlaví), ale i zájmů. Sociální sítě dokáží velmi dobře vysledovat, o které oblasti a produkty má uživatel zájem a podle toho mu dokáže nabídnout přesně to, co chce.

Reklamy na Tik Toku (Tik Tok Ads)

Tik Tok patří mezi jedny z nejmladších aplikací, ale získal si velmi rychle širokou základnu fanoušků. I tato platforma přináší spoustu možností inzerování, o nichž se můžete podrobněji dočíst v našem článku.

Reklamy na Linkedinu (Linkedin Ads)

LinkedIn je sociální sítí určenou pro pracovní příležitosti. PPC reklamy na této síti jsou ideální volbou pro B2B sektor a obecně pro nábor zaměstnanců. Cílit kampaně můžete podle věku, pohlaví, geografické polohy nebo funkce.

Svět PPC reklam je složitý a vyžaduje neustálé sledování novinek a optimalizaci. Pokud je ale správně pochopíte, dostanou vás velmi rychle k vašemu cíli. Pokud byste si nevěděli rady, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám se vším poradíme a pomůžeme.

Často kladené dotazy

FAQ

PPC reklama se od ostatních typů liší hlavně v tom, že při inzerci neplatíte za zobrazení reklamy, ale až za proklik, to znamená za uživatele, kteří o váš produkt či služby projevili zájem.

Zkratka PPC znamená Pay per Click, tedy platba za proklik.

PPC specialist/ka je osoba, která se zabývá návrhem strategií, vytvořením a především správou vašich PPC kampaní tak, abyste dosáhli toho nejvyššího možného výsledku.

Náklady na PPC reklamu jsou čistě ve vašich rukou. Cena za proklik se liší v rámci různých odvětví, ale stále platí to, že o částce, kterou jste ochotni do PPC kampaní investovat, rozhodujete vy sami.

Autor článku:

Vendy Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Může vás zajímat

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931