Novinky se v marketingovém světě objevují snad každý den, a to ve všech směrech od plánování strategií, nových technologií, změnách algoritmů a dalších.
Ať už jde o AI v reklamě, nové formáty obsahu nebo posuny v chování spotřebitelů, držet krok s novinkami je klíčové. Proto jsme pro vás připravili přehled toho nejdůležitějšího, co se v marketingovém světě právě teď děje.
Aktuálnost je nejdůležitější, a proto neustále sledujeme všechny novinky, trendy i to, co funguje a co už je minulostí. Připravili jsme pro vás přehled toho nejzásadnějšího, co hýbe světem marketingu právě teď. Pojďte se s námi podívat na roli umělé inteligence, význam UGC nebo třeba tzv. Employee Advocacy.
AI jako nástroj pro predikce a personalizaci
Umělá inteligence a její schopnosti jdou stále dopředu a právě na marketingovém poli dokáže velmi usnadnit mnoho úkonů. AI algoritmy dokáží například analyzovat chování uživatelů, preference a historii nákupů, díky čemuž dokáží přizpůsobit doporučení produktů, e-maily a reklamy.
K tomu, abyste vytvořili personalizovaná doporučení produktů na vašem e-shopu, stačí například implementovat nástroj Dynamic Yield nebo Adobe Sensei.
Umělá inteligence je skvělý marketingový pomocník a možnosti jejího využití jsou široké, proto jsme na toto téma sepsali samostatný článek, v němž se podrobněji dočtete, jak lze AI využít.
Nakupování budoucnosti díky AR a VR
Augmented reality (AR) a virtual reality (VR) umožňují zákazníkům „vyzkoušet si produkt před nákupem“. Možná už jste na tuto možnost narazili například při nákupu brýlí – stačí zapnout kameru a dané brýle se realisticky „nasadí“ na váš obličej. Můžete si tak pohodlně online vyzkoušet různé modely a pak jen objednat.
Pokud prodáváte nábytek, integrujte AR nástroje jako IKEA’s Place app, které umožňují uživatelům vizualizovat, jak bude vypadat sedačka nebo stůl v jejich obývacím pokoji. Pro módní e-shopy mohou virtuální zkušební funkce pomoci zákazníkům vidět, zda jim oblečení sedí.
Virtuální zkušební kabinky umožňují zákazníkům vyzkoušet si oblečení nebo produkty ve virtuálním prostředí před nákupem, což například snižuje počet vrácených položek.
Význam UGC stále roste
Uživatelsky generovaný obsah (UGC) hraje už teď důležitou roli například i v našich marketingových strategiích, jeho význam bude ale čím dál důležitější.
Co je lepšího než recenze, fotky a videa od reálných zákazníků? Nejen že taková videa zvyšují důvěru v produkt, ale také podporují komunitu kolem značky.
Můžeme předpokládat, že budou značky stále více motivovat své sledující k tomu, aby se podíleli na tvorbě obsahu – například formou nějakých výhod, slev nebo jiných odměn.
Věděli jste, že…
- Globální trh s UGC má nyní hodnotu 5,36 miliardy dolarů, ale do roku 2030 pravděpodobně vzroste na 32,6 miliardy dolarů.
- 84 % lidí má větší důvěru ve značku, pokud využívá UGC ve svých marketingových kampaních.
- Tato důvěra se promítá i do tržeb. Podle stejného průzkumu UGC ovlivní nákupní rozhodnutí 77 % lidí.
- Uživatelé nyní považují UGC za 9,8 krát efektivnější než obsah od influencerů.
- Podle jedné zprávy je UGC 2,5 krát autentičtější než obsah vytvořený značkami.
- 55 % spotřebitelů napříč všemi věkovými kategoriemi nyní důvěřuje UGC více než jiným marketingovým strategiím.
Budování značky a vztahů se zákazníky
Budování značky není jen o prodejích, ale o tvorbě celkového povědomí o tom, co prodáváte, jací jste, odkud,… zkrátka o vás. Většina zákazníků, která se pohybuje na internetu prozatím třeba není připravena u vás nakoupit – důvodů může být mnoho od toho, že produkt aktuálně nepotřebují, nemají na něm finance, nebo jste je zatím nepřesvědčili… Jednoho dne ovšem „připravení budou“. A právě v ten moment se rozhodne, jak znají a vnímají vaši značku, jestli se dostanete na jejich shortlist – a jestli vyhrajete.
Co to pro vás znamená? Ve své marketingové strategii nemiřte pouze na prodej „tady a teď“, ale na budování dlouhodobého obrazu vaší značky, povědomí o ní a také vztahu s vašimi (potenciálními) zákazníky.
Věděli jste, že…
- Výzkum 6sense ukazuje, že 80 % B2B zákazníků si vybere svého preferovaného dodavatele ještě předtím, než vůbec kontaktují obchodní oddělení.
- Podle TrustRadius jde 78 % kupujících rovnou po produktech, které už znají, ještě než začnou s průzkumem. U velkých firem to číslo stoupá na 86 %.
Transparentnost
Transparentnost, autenticitu a důvěryhodnost – přesně to hledají v době dezinformací a rychlých změn spotřebitelé u značek. I my jsme se v našich marketingových strategiích už několikrát přesvědčili o tom, že autenticita je klíč. Více o tom, jak právě transparentnost a autentický obsah vyprodal sklady našich klientů, se dozvíte už brzy v našem dalším článku.
Věděli jste, že…
- Podle agentury Ipsos v posledních letech vzrostl zájem o ty značky, které se dokážou prokázat transparentními a odpovědnými hodnotami a za značku s image, jež je pro lidi osobně přitažlivá, je ochotno připlatit si 59 % Čechů.
Employee Advocacy
Rok 2025 přináší nárůst trendu Employee Advocacy, tedy zapojení zaměstnanců do propagace značky na sociálních sítích. Tato strategie opět posiluje autenticitu a důvěryhodnost značky, protože obsah sdílený zaměstnanci působí přirozeněji a důvěryhodněji.
Věděli jste, že…
- Firmy, které zapojují své zaměstnance, zaznamenávají o 33 % vyšší důvěru zákazníků.
- Obsah sdílený zaměstnanci má až 8x větší dosah než obsah sdílený oficiálními kanály značky.
- Zaměstnanci se stávají ambasadory značky, což podporuje nejen marketing, ale i loajalitu uvnitř týmu.
Uf, dočetli jste až sem? Gratulujeme a vsadíme se, že za měsíc se s vámi opět setkáme u dalšího článku s novinkami. Nebojte, vše pečlivě sledujeme za vás a dáme vám vědět.
Která novinka vás překvapila nejvíce? Budeme rádi, když nám napíšete. Nezapomeňte nás sledovat na sociálních sítích, aby vám nic dalšího neuteklo.

Autor článku:
Vendula Šuterová
Copywriter
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.