fbpx

Slovníček pojmů

Segmentace

Prvním krokem procesu STP je Segmentace, při které rozdělujeme trh na skupiny zákazníků s podobnými charakteristickými znaky (přání, potřeby, chování, nákupní rysy). Tito zákazníci reagují stejně na vybrané marketingové nástroje.

Geografická segmentace

Rozděluje segmenty podle oblastí například podle kontinentu, státu, kraje, nebo podle charakteru dané lokace.

Demografická segmentace

Segmentuje trh podle pohlaví, věku, bonity, povolání, vzdělání, postavení ve společnosti a dalších aspektů s tím souvisejících.

Psychografická segmentace

Psychografická segmentace je užitečná pro to, abychom porozuměli rozdílům mezi zákazníky, kteří mohou být podle statistického pohledu stejní, ale jejich potřeby se mohou odlišovat. Co tedy použijeme pro toto rozdělení? Sdílené aktivity, zájmy, životní styl, typ osobnosti (extroverti, introverti, ambiciózní, ..).

Behaviorální segmentace

Pomocí této segmentace rozdělujeme trh podle toho, jak se zákazníci chovají, nebo jaký má pro ně váš produkt význam, jaká je jejich frekvence užití, postoj k produktu, co jim produkt přináší a další.

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931