fbpx

Slovníček pojmů

Marketingový mix

Neodmyslitelnou součástí marketingové strategie, jak už samotný název napovídá, je marketingový mix a samotná strategie. Důležité je však také vybrat segmenty a zvolit cílový trh.

Marketingový mix umožňuje upravit nabídku vašich podle potřeb a přání zákazníků cílového trhu, musí však vycházet z cenové, distribuční, komunikační politiky společnosti a rozhodně také ze strategických marketingových rozhodnutí. Taktická = střednědobá rozhodnutí pak musí odpovídat cílovému segmentu zákazníku a podporovat positioning vaší značky. Za jiných předpokladů nebude marketingový mix nastaven efektivně.

Na marketingový mix existují 2 pohledy

Firma považovaná za tržní vůdce má na trhu největší podíl a svou vedoucí pozici na trhu si chce udržet nebo ji ještě posílit. Jak si ale tuto pozici udržet? Je potřeba neustále inovovat, držet náklady na minimální hranici, vytvořit jisté bariéry pro vstup konkurence nebo objevit a vyplnit mezeru na trhu. Vůdcovská firma může ovlivňovat ceny na trhu, a tím i nabízené množství produktů konkurenčních společností. Udržet si tuto pozici není vůbec jednoduché, firma musí neustále hledat nové způsoby, jak zvyšovat poptávku.

Pohled ze strany zákazníka 4C

Pohled ze strany zákazníka 4P

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931