Checklist - Jak uspět na sociálních sítích?
Kladete si otázku, jak nastartovat vaše sociální sítě, aby se vám konečně podařilo naplňovat stanovenou marketingovou strategii? Pojďme si ji společně zodpovědět!
Pro majitelé podniků, kteří jsou časově vytížení, se to může zdát téměř nemožné. Neustále totiž musí sledovat nové trendy a zaměřovat se na správné prvky. Jaké to ale jsou?
- Co je to Social Media Marketing?
SMM je forma online marketingu, která využívá sociální média jako marketingový nástroj. Sociální média umožňují značkám navázat kontakt se svým publikem, budovat značku, zvýšit prodej, zvýšit návštěvnost webových stránek a další.
Strategie na sociálních sítích
- Definujte si jasné a měřitelné cíle
- Stanovte si a sledujte KPI
- Definujte si cílové publika
- Soustřeďte se na správné kanály
- Zvolte tón komunikace
- Vytvořte poutavý obsah
- Co je to "KPIčko"?
KPI jsou klíčové ukazatele výkonnosti, které vám pomohou zaměřit se na to, co je důležité a budou tak jasným ukazatelem, jak si strategie vede. Dobré KPI měří to, co má být měřeno, a pomáhají při rozhodování.
Příklad: Počet platících zákazníků
Obsah na sociálních sítích
- Vytvořte si Media Plán a zaplňte ho
- Experimentuje s novými typy obsahu
- Vytvořte si varianty hashtagů, které budete používat
- Vytvořte si a uložte si grafické šablony, které vám ušetří čas
- Co je to Tone of voice?
Tone of voice neboli tón komunikace je způsob, jakým značka komunikuje a navazuje kontakt se svým publikem. Budete: vtipní X vážní, formální X neformální, soustředit se na fakta X pocity. To vše je potřeba zvážit podle vaší cílové skupiny.
- Co je to Media plán?
Media plán je nejčastěji vyjádřen tabulkou, ve které je zaznačeno vše potřebné: obsah, komu, jak, přes jaké marketingové kanály a kdy bude sdělení doručeno. Případně tam lze poznamenat i další věci (např. zda bude sdělení podpořeno reklamou).
Distribuce
- Zveřejňujte obsah v dobu, kdy je vaše publikum online
- Využívejte placených kampaní (organický dosah je téměř mrtev)
- Úspěšný obsah můžete komunikovat napříč platformy
- Zvažte spolupráci s influencery a marketingovou agenturou
Využití komunit
-
Sledujte označení vaší firmy/značky, v případě Instagramu
můžete přesdílet zajímavý obsah - Odpovídejte na komentáře a zprávy na vašich platformách
- Motivujte vaše publikum, aby pro vás tvořilo UGC
- Diskutujte ve skupinách
- Co je to UGC?
UGC je originální obsah vytvořený zákazníky a zveřejněný na sociálních sítích nebo jiných kanálech. UGC má mnoho podob: obrázky, videa, recenze nebo dokonce podcasty.
Analýza
- Zkoumejte, co vám funguje a na to se zaměřte
- Analyzujte fungující strategie vaší konkurence
- Vyhodnocujte plnění strategie
Automatizace
- Automatizujte procesy a zaměřte se na to, co se povedlo
Nevíte si rady a je to pro vás spíše španělská vesnice? Neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme a přes vaše příběhy vás posuneme o krok blíže k žádoucím výsledkům.
Autor: Natálie Kocichová
Content manager
Natálie se ve WOXO stará o zajímavé projekty, jako je ten váš. Má pod sebou správu sociálních sítí, a tak to bude právě Natálie, se kterou budete řešit všechny důležité informace k úspěšnému chodu naší spolupráce. Bude vás kontaktovat také ohledně plánování focení, termínů událostí a dalších informací, které na sociálních sítích nesmí chybět.