Jak propagovat instagramové příspěvky skrz Facebook?
Také už delší dobu čekáte na možnost propagace příspěvků z Instagramu přímo prostřednictvím Business Manageru? Máme dobrou zprávu: Je to tady!
To, že Instagram je dnes nezbytný k budování značky nikomu už říkat nemusíme a díky nové funkci, kterou Facebook přináší, je to mnohem snazší.
Jste-li vlastníkem e-shopu, oceníte tuto funkci zejména dohromady s Instagram Shopping, což je další novinka kterou Facebook představil před nedávnem.
Jak to celé funguje?
Nemějte strach je to velmi intuitivní a jednoduché. V první řadě se ujistěte, že ke správě své stránky a reklam využíváte Business Manager a ke stránce přidružený Instagramový profil. Bez toho se neobejdete!
Přejděte do Správce reklam a zvolte účel. Pokud chcete propagovat příspěvek z Instagramu, máte prozatím na výběr ze 4 možností, a to Post Engagement (Projevený zájem), Video Views (Zhlédnutí videa), Brand Awareness (Povědomí o značce) a Reach kampaně (Dosah).
Pozn.: Hodně z vás by jistě ocenilo konverzní kampaně, ale to bohužel zatím není možné, nicméně věříme, že v brzké době tomu bude jinak.
Dále si nastavte Sadu reklamy (cílovou skupinu, umístění, rozpočet, optimalizaci) dle libosti. Přejděme tedy rovnou na úroveň nastavení kreativy (reklamy), zde zvolíme možnost “Použít existující příspěvek”
Zde se vám rozbalí zveřejněné příspěvky, kde před jednotlivými posty vidíte ikonku Facebooku či Instagramu, aby bylo jasné, odkud budete příspěvky promovat.
Facebook zatím umožnuje propagovat pouze Single foto nebo video, ale brzy se snad dočkáme i Carouselu (Rotující formát)
Tip na závěr? Plánujte!
Instagram není o pouhém vkládání příspěvků. Je důležité systematicky plánovat a snažit se vytvářet příspěvky tak, aby kreativa uživatele opravdu oslovila. Jinak se “srdíček” nedočkáte. Samozřejmě teď to myslíme trochu nadneseně, jelikož reakce nejsou vše!
Pro lepší plánování vám můžeme například doporučit využívat aplikaci Later.com, která je do 30 postů měsíčně zdarma a nebudete alespoň muset myslet na to, že v 18:20 má jít ven příspěvek. Vše lze naplánovat dopředu a označit oblíbenými hashtagy.
Tak co, vyzkoušíte to?
Pokud si nebudete vědět rady, víte na koho se obrátit 🙂