Tento web používá cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie jsou uloženy ve vašem prohlížeči a vykonávají funkce, jako je rozpoznání, když se vrátíte na náš web, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Email marketing není mrtvý aneb jak pomohl Řeznictví u Bobra v růstu o 50 %
Řeznictví u Bobra
Myslíme si, že v Moravskoslezském kraji už Řeznictví u Bobra nemusíme představovat. Pro ty z vás, kteří jej ale neznají, jedná se o malé řeznictví, za kterým stojí dvojka – otec Pája a syn Paťo. Své „bobroty“ dělají podle vlastních rodinných receptů z lokálního čerstvého masa, a tak se mezi zákazníky často objevuje názor, že jsou jejich produkty bezkonkurenční.
Styl komunikace je trochu kontroverzní, ale naším cílem je zachovat autenticitu obou představitelů firmy, kteří jsou „sví“. Mají rádi srandu, dobré klobásky a půl litru vychlazeného piva. Proto jsme nechtěli komunikovat komerčně, ale spíše zachovat jejich lidskost.
Díky odezvě, která se nám dostává, jsme si jistí, že naší cílové skupině se tato komunikace zamlouvá, a i proto je řeznictví nejen naší srdeční záležitostí, ale také řady zákazníků. Navíc je nám ctí, že to s tímto klientem táhneme už přes 3 roky
Je email mailing mrtvý?
S kterýmkoliv klientem otevřeme téma email marketingu, vždy slyšíme: „E-maily už nikdo přece nečte“. Ne! S tímhle nesouhlasíme. Pokud se emailing dělá dobře a osobitě, nejenom že si emaily zákazník rád přečte, ale také opětovně nakoupí.
Jak jsme získali první kontakty?
Jednoduše. Ve stávající databázi jsme měli již tisíce kontaktů stávajících klientů. Další jsme získali nabídkou slevy na první nákup, či přihlášením k receptáři.
Klasická rozesílka newsletterů
Prvním krokem bylo naplánovat klasickou newsletterovou rozesílku, která zrcadlila náš plán marketingových akcí pro rok 2021. K tomu jsme přidali pravidelné novinky z Řeznictví u Bobra, recepty a pohled do zákulisí, abychom rozbili sérii obchodních sdělení a lidi tak nezačali nudit.
Automatizace
Nezbytnou součástí bylo naplánování a vytvoření základních e-mailových automatizací, jako je například sleva na další nákup, reaktivační kampaně či přání k svátku. I s těmito základními automatizacemi jsme docílili zajímavých výsledků.
Tip! Klíč k úspěchu
Testujte, co se dá!
Nezapomínejte, že první věc, kterou uživatel uvidí jako první a má klíčový vliv na to, zda mail uživatele otevřou či ne, je PŘEDMĚT, JMÉNO ODESÍLATELE a PREHEADER. Proto byste je měli neustále testovat a zkoušet, co funguje nejlépe.
Buďte osobní
Personalizace je v případě Řeznictví u Bobra velmi důležitá, jelikož celý e-mail marketing má za cíl budovat osobní vztah s klientem. O to více se zákazník s brandem souzní a je více náchylný ke koupi.
U nás ve WOXO využíváme k email marketingu českou platformu ECOMAIL, která umožňuje využívat tzv. merge tagy a vy tak jednoduše můžete oslovit zákazníka jeho vyskloňovaným jménem. Tento malý detail bude mít obrovský vliv na to, jaký vztah si s klientem vybudujete. Váš e-mail poté může vypadat například takto:
Jaký to mělo efekt?
Díky tomuto základnímu e-mail marketingu jsme navýšili obrat společnosti o více než 50 % a zároveň snížili PNO . Veškeré náklady na reklamu včetně našeho honoráře se aktuálně pohybují okolo 12 % obratu e-shopu a jelikož jej máme celý pod palcem, jsme na tento výsledek hrdí.
Co nás čeká letos?
I letos nás čeká mnoho práce. V nejbližší době chystáme s Řeznictvím u Bobra:
- přechod na nový rychlejší e-shop
- posunout mailing zase o kousíček dál (zejména co se týče jeho vizuální stránky)
- Vylepšit receptář a část receptů přenést do Reels videí na Instagram
- Dále budovat pozitivní vztah se zákazníky
A co váš projekt? Podíváme se na něj spolu? Napište nám na woxo@woxo.cz
Výčet služeb
Marketingová strategie
Konzultace
Správa kampaní na soc. sítích
Grafika
E-mail marketing
Fotoprodukce
Videoprodukce
Webové strány
Patrik
Bauer
Řeznictví u Bobra