Kouzelné spojení „TikTok“ kolem sebe určitě slýcháváte stále častěji. Jedná se o jednu z nejrychleji rostoucích a rozšiřujících se sociálních sítí, která funguje na principu sdílení krátkých videí. TikTok oslovuje zejména mladší publikum a generaci Z, která zde nejen obsahy přijímá, ale i sama tvoří. Co je to TikTok, jak funguje a proč byste si zde měli vytvořit firemní profil?
TikTok je jednou z nejmladších sociálních sítí, která ale v posledních letech zaznamenává obrovský úspěch. Nejen, že se na ni přesouvá stále více a více lidí, ale dokáže je díky svým algoritmům také efektivně oslovovat a zapojovat. Na TikToku navíc ještě stále dobře funguje organický dosah, a tak se může stát tvůrcem opravdu každý. Sdílení videí už rozhodně není jen o zábavě, je to totiž také jeden z nejefektivnějších formátů reklamy, který můžete využít.
Obsah:
Jak TikTok funguje?
TikTok funguje na principu sdílení krátkých, několika sekundových videí na různá témata. Na ta poté mohou uživatelé reagovat nebo je dokonce napodobovat. Krátká videa dokáží mnohem rychleji oslovit uživatele a také u něj vyvolat nějakou reakci. Na základě tohoto trendu následně vznikly i na dalších sociálních sítích podobné formáty, které jistě znáte. Například instagramové reels.
Obsah
Na TikToku najdete videa na jakékoliv téma, které vás zajímá. Od vtipných videí, až po edukační materiály, recepty, denní vlogy nebo cestovatelské tipy. Protože je tvorba videí velmi jednoduchá, může se stát tvůrcem každý, takže i škála témat je zde široká a pestrá. Čím dál častěji zde najdete také profily firem a značek, které pomocí krátkých videí propagují své produkty a služby. Zpracování této propagace může být přitom velmi kreativní a mnohdy má větší dosah a míru oslovení, než klasické statické bannery na jiných sítích.
Organický dosah
Celý TikTok funguje zejména na základě organického dosahu. Pomocí různých algoritmů se vám zobrazují videa podle toho, co vás zajímá a baví. Účelem je zkrátka udržet vaši pozornost na této platformě co nejdéle. Díky síle organického dosahu se můžete snadno dostat mezi nejsledovanější tvůrce. Firemní profil na TikToku je tedy skvělým způsobem, jak rozšířit okruh svých fanoušků, aniž byste museli investovat velké peníze do placené reklamy.
Koho na TikToku najdeme?
TikTok původně cílil zejména na mladší uživatele, a to v kategorii 18-24 let. To už teď ale není tak úplně pravda. Počet uživatelů totiž stoupá velkou rychlostí, a ačkoliv mladší generace na síti stále převažuje, věkové kategorie se stále rozšiřují. A s nimi i obsah, jeho pestrost a možnosti.
Slavným tvůrcem může být každý
Kouzlo TikToku spočívá především v tom, jak jednoduše vás do sebe vtáhne. A to nejen jako konzumenty obsahů, ale i jako samotné tvůrce. K vytvoření krátkého videa vám totiž postačí telefon a kreativita. O tom, zda se vaše video zobrazí mezi prvními, pak rozhoduje jen to, jak budou jiní uživatelé reagovat. Protože TikTok cílí na uživatele pomocí obsahů, které se jim líbí a které vyhledávají, je dost pravděpodobné, že se i vaše video dostane do této skupiny, a tak lehce dosáhne velké viditelnosti.
Většina uživatelů TikToku není jen pasivními sledovateli videí. Dle E-commerce Platforms zde až 83 % uživatelů zveřejnilo alespoň jedno video a zapojilo se tak aktivně do tvorby.
Jak udělat video na TikTok?
Video můžete vytvořit přímo v aplikaci TikTok! V dolní části najdete tlačítko, pomocí kterého video natočíte, následně upravíte a sdílíte. V rámci nástroje editace můžete u videa měnit rychlost, přidávat filtry, texty nebo hudbu. Všechny funkce jsou velmi jednoduché a intuitivní, takže si s nimi poradí každý.
TikTok trendy
Hlavním hnacím motorem TikToku jsou virální videa. Snad každý den na vás vypadne video s novým filtrem, námětem nebo hudbou, které se poté šíří jako lavina. Když se trendu zúčastníte hned na jeho počátku, můžete se svézt na vlně jeho úspěchu. Trendy videa se rychle šíří a mají vysokou míru zapojení uživatelů.
Točte na výšku
Čím větší plochu na síti zaberete, tím je větší šance, že zaujmete daného uživatele. Videa točená na šířku jsou malá a hůře viditelná. Pro sledujícího je těžší soustředit se na malou plochu, a proto jej raději přeskočí. Při tvorbě TikTok videa se tedy snažte maximálně využít formát, který máte a zabrat co největší část obrazovky.
Používejte hashtagy
Hashtagy opravdu ještě nejsou mrtvé a na TikToku vám mohou hodně pomoci. Nejen, že hashtagy třídí videa do kategorií, pomocí kterých se může uživatel lépe orientovat a vyhledávat, ale také pomáhají algoritmům. Díky tomu můžete váš obsah dostat přesně k těm lidem, které potřebujete.
Spojení marketingu a TikToku
Tím, jak se stále rozrůstá množství uživatelů TikToku, stoupá také zájem marketingových specialistů. Pomalu, ale jistě, se tato platforma stává nástrojem pro propagaci a prezentaci značek, a to především díky tomu, že má vysokou míru zapojení uživatelů. I s malou investicí můžete na TikToku dosáhnout velkých výsledků a zaujmout.
TikTok reklamy
Organický dosah můžete podpořit i placenou reklamou. Propagace je na TikToku stále velmi levná a zároveň má vysoké dosahy. Dokonce si až 30 % uživatelů produkt vyhledá na TikToku předtím, než jej koupí.
Přes TikTok Business Manager si zvolíte, jaký je váš cíl reklamy. Je to co největší počet zhlédnutí? Oslovení nových sledujících? Nebo chcete získat prokliky na externí odkaz? Od vašeho cíle se bude odvíjet i typ a způsob propagace vašich videí. Více o reklamě na TikToku najdete v našem článku zde.
Jak vydělat peníze na TikToku?
Stejně jako další sociální sítě se i TikTok může pro některé stát zdrojem stálého příjmu. Tvorba videí je jednoduchá a není k ní zapotřebí žádné speciální zařízení, pouze telefon. Poté už jen stačí následovat trendy, být kreativní a přispívat pravidelně a budete na dobré cestě k úspěchu. Díky TikToku pak můžete budovat svou osobní značku, spolupracovat s jinými firmami nebo získat dary od svých sledujících.
Nevíte si s TikTokem rady?
Neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme s orientací ve tvorbě videí i v tom, jak vhodně zacílit reklamu, abyste dosáhli toho, co potřebujete. TikTok se pro vás stane s námi hračkou.
Autor: Vendy Šuterová
Copywriter
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.