Marketingový svět se mění rychleji než algoritmus na Instagramu. Co včera fungovalo, dnes může být spíš na obtíž. Poslední týdny přinesly řadu novinek, které ovlivní nejen to, jak tvoříme obsah, ale i jak přemýšlíme o značce, dosahu nebo kampaních. Pojďte se s námi podívat na důležité marketingové věci, které se za poslední dobu udály…
Obsah:
Taky vám jde občas ze všech novinek na sociálních sítích a v marketingu hlava kolem? Přesně proto jsme tady my. Marketingem žijeme každý den, a tak do sebe všechny novinky a upgrady nasáváme jako houby. Máme pro vás jednoduchý přehled toho nejzásadnějšího…
Nový formát na Instagramu
Určitě jste si všimli, že Instagram nedávno aktualizoval svůj formát příspěvků, přecházející z tradičních čtvercových náhledů na obdélníkové. Tento krok má dle Instagramu především vést k lepšímu uživatelskému zážitku, protože docházelo stále častěji ke zveřejňování vertikálního obsahu.
Změna vyvolala smíšené reakce. Zejména ti, kteří se zaměřovali na pečlivou tvorbu svého profilu s ohledem právě na čtvercový formát, nebyli nadšení.
Pro ty, kteří chtějí přizpůsobit své stávající příspěvky novému formátu, Instagram nabízí možnost upravit náhledy. Uživatelé mohou u jednotlivých příspěvků vybrat možnost „Upravit náhled“ a přizpůsobit tak zobrazení tomu, co se jim líbí.
Nová funkce branding
Věděli jste, že se dá nově v Meta Ads Manageru vygenerovat kreativa na míru vašim potřebám? Funkce branding vám umožní přidat preference vaší značky přímo do Ads Manageru a aplikovat je při generování kreativ z bannerů. Můžete si zde snadno přidat své logo, písmo i barvy…
Tyto prvky lze nastavit během tvorby reklamy v sekci „Identita“ nebo v průvodci nastavením reklamní kreativy. Integrace těchto prvků s AI generovanými obrázky a dalšími kreativními nástroji Meta vám může snadno zajistit jednotný vizuální styl vašich reklam.
Jiné algoritmy na instagramu
Srdíčka a komentáře přestanou být ukazatelem úspěšnosti, podle kterého doteď Instagram vaše příspěvky hodnotil. Na to, zda bude mít váš post dosah, nebo ne, bude mít vliv především takzvaná doba sledování – tedy to, jak dlouho upoutá příspěvek vaši pozornost, ale i to, zda ho pošlete někomu dalšímu.
Jak tedy tvořit příspěvky teď?
Aby u vašeho příspěvku strávili sledující delší dobu a ideálně ho poslali dál, je nutné nad obsahem více přemýšlet. Jak už jsme psali v článku Jak na úspěšný Instagram v roce 2025 – stále více byste měli cílit na tvorbu reels a carouselů, u kterých stráví uživatelé více času. Snažte se, aby byly příspěvky zajímavé, šokující a aby lidi bavily a udržely jejich pozornost.
Vykašlete se na hashtagy
Hashtagům odzvonilo, takže se s nimi rozlučte a seznamte se s klíčovými slovy… Algoritmus u Instagramu i Facebooku začíná registrovat a filtrovat obsahy dle klíčových slov, která se nachází v popiscích. Takže pokud chcete, aby se vaše příspěvky dostaly tam, kam mají, využívejte v popiscích důležitá klíčová slova.
Aprílové kampaně - hot or not?
První dubnový den je tradičně spjat s aprílovými příspěvky. Některé se tento rok opravdu vyvedly, některé naopak spustily vlnu otázek, zda jsou aprílové kampaně ještě in a neměly by si raději sbalit kufřík spolu s hashtagy a zmizet…
U aprílových vtípků totiž musíte velmi přemýšlet nad tím, co je vlastně vtipné a sledujícího to na malou chvilku zarazí, a co je už „na hraně“. Vždy počítejte s tím, že ne všichni vtip na první dobrou odhalí. Máme pro vás ale příklady pár skvělých postů, které pobavily i nás…



Pokud jste právě dočetli, je pravděpodobné, že už je na světě další novinka v marketingu. V digitálním světě se stále něco děje a je nutné vše neustále sledovat.
Dejte nám vědět, jestli už jste o všech novinkách slyšeli, a hlavně – jaký máte názor na aprílové vtípky?

Autor článku:
Vendula Šuterová
Copywriter
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.