fbpx

Cesta za vymazlenou produktovou fotkou aneb jak vypadal workshop v MOCUP.SPACE?

Vendy Šuterová

Snad většina z nás se při vybírání produktů rozhoduje podle fotografií. A to nejen na e-shopu, ale i při jejich propagaci na sociálních sítích a v reklamách. Čím kreativnější, tím lepší. To ví stejně dobře jako my i lidé v brněnském MOCUP.SPACE. Abychom načerpali inspiraci a trochu si rozšířili obzory, poslali jsme na jejich víkendový minikurz naši fotografku Verču. Ta vám teď díky tomu vykouzlí takové fotky, že si je budete chtít vystavit v rámečku na vašem pracovním stole. Co všechno se tedy na workshopu dělo?

Obsah:

Kreativita je klíčem k těm nejlepším fotkám produktů, které pak prodají úplně cokoliv. Vyslali jsme proto naši fotografku Verču na víkendový minikurz kreativní produktové fotografie do MOCUP.SPACE v Brně, aby načerpala co nejvíce nových nápadů, tipů a triků. V tomto článku se dozvíte, jak workshop vypadal, co bylo jeho cílem i to, co z něj doputovalo až k nám do kanceláře Woxo.

Není produktovka jako produktovka

Produktová fotografie je specifická oblast focení, ve které je potřeba velká míra kreativity, práce se světly, prostorem i rekvizitami. Nejde jen o to produkt vyfotit, přes fotku byste měli přenést jeho vůni, chuť, něco z vás. Ačkoliv máme spoustu zkušeností z focení, chtěli jsme naše fotky ještě více nakopnout, dodat jim šmrnc a naučit se něco nového. A přesně pro takové chvíle jsou tady workshopy.

Mocup.Space v Brně

Minikurz se konal už na začátku prosince, takže se focení neslo ve vánočním duchu a jeho součástí byla spousta rekvizit.

Workshop začal krátkým představením programu a toho, co účastníky čeká. Poté přišla na řadu stručná přednáška o typech kompozic, aranžování produktu na fotku a o nejrůznějších tipech a tricích, které se mohou při focení hodit.

Určitě si nepředstavujte hodiny sezení a prezentací s teorií, naopak, workshop byl plný praxe, takže se Verča celý den od foťáku neodlepila.

MOCUP. SPACE – Kreativní foto a video studio. Fotograf: @terezst

Focení, focení a focení

Na workshopu bylo k dispozici celkem pět stanovišť, kde byly naaranžované nejrůznější set-upy s všelijakými rekvizitami a světly. Na každém stanovišti si Verča mohla vyzkoušet focení produktů s jiným osvícením, atmosférou, texturami, barvami nebo s modelkou.

Díky tomu se mohli všichni kreativně vyřádit a vyzkoušet si, co funguje, a objevit nové možnosti. Lektoři byli po celou dobu workshopu přítomní, ale sloužili spíše jako poradci a ukazovali účastníkům hlavně technické tipy a triky.

Postprodukce udělá i ze špatné fotky použitelný materiál

Úprava fotek je snad ještě důležitější než jejich focení. Dokáže totiž z fakt špatné fotky udělat použitelný materiál, a z povedeného materiálu fakt dobrou fotku. Kouzla postprodukce Verča moc dobře zná, přes to se na workshopu naučila tajné MOCKUP.SPACE know-how, které teď přenáší i na vaše produktovky.

Po focení všichni dostali prostor ukázat ostatním výsledné fotky a dostat zpětnou vazbu o tom, co vypadá hezky a co je naopak potřeba zlepšit.

MOCUP. SPACE – Kreativní foto a video studio. Fotograf: @terezst

Jak na lepší produktovou fotku?

A co se z Brna dostalo až k nám do Woxo kanceláře? Verča vám prozradí, jak dosáhnout té nejvymazlenější fotky.

1) Správná kompozice dělá divy.

Nejlépe vypadá produkt zakomponovaný do zlatého řezu. Fungují ale i jiné kompozice (středová, lichý počet produktů a tak dále), proto se nebojte vyzkoušet je všechny. Postupem času vychytáte, co kterému produktu sedí nejvíce.

2) Kolik drobností je dost drobností?

Produktová fotka vypadá nejlépe, pokud je zaplněna drobnými předměty podle typu objektu focení (například lístky květin, umělý sníh, posyp moukou, skořápky ořechů, třpytky apod.). Tím se výsledná fotka hezky sjednotí a nebude působit prázdně a vytrženě ze svého prostředí.

3) Moodboard pro navození atmosféry

Moodboard slouží jako příprava před focením, kdy si vytvoříte koláž s obrázky, které odpovídají vaší představě o konečné fotce.

Vytvořit si moodboard produktu vám pomůže určit styl a barevnou paletu, která se k vašemu produktu bude nejlépe hodit. Moodboard je také dobré posílat klientovi, aby dopředu věděl, jakým směrem a stylem se bude focení produktovky ubírat. Je dobré mít i předpřipravené stylové moodboardy, ze kterých si klient přímo vybírá. Vyhneme se tak nepochopení.

MOCUP. SPACE – Kreativní foto a video studio. Fotograf: @terezst

A co o workshopu říká naše Verča?

Dalo mi to celou škálu znalostí a lepší představu o produktové fotce jako takové – co je třeba mít na paměti při aranžování věcí dohromady, aby to fungovalo dobře a bylo to líbivé pro oko. Potom jsem se také naučila, jak nastavit foťák pro ještě lepší výsledky, jak v produktové fotografii kreativně využít světlo, ale i to, kde shánět věci k aranžování.“

Zajímá vás, co dalšího se děje v naší malé kanceláři? Nezapomeňte nás sledovat na našich sociálních sítích!

Autor: Vendy Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.