fbpx

7 e-mailových automatizací, které musíte mít

Vendy Šuterová

Automatizace e-mailů se stala nepostradatelným nástrojem v e-mail marketingu. V éře digitální komunikace, kdy je rychlost a efektivita klíčová, nabízí automatizace způsob, jak oslovit zákazníky přesně ve správný okamžik a s relevantním obsahem. Protože existuje celá řada automatizací, vybrali jsme pro vás jen ty nejdůležitější, které byste do svého marketingu rozhodně zařadit měli.

Obsah:

Díky automatizacím budou ty správné e-maily chodit zákazníkům ve vhodnou chvíli samy… stačí je správně nastavit. Automatizovat můžeme víceméně každou zprávu týkající se všech fází nákupu od připomínky opuštěného košíku, poděkování za nákup nebo po žádost o hodnocení. Které automatické e-maily mají ale opravdu smysl a zákazník je jen tak nevyhodí do koše? Přečtěte si, jak může automatizace e-mailů zvýšit produktivitu, zlepšit vztahy se zákazníky a které její druhy vám přinesou skutečné výsledky.

Co je to e-mailová automatizace?

Automatizace jsou jednoduše řečeno šablony e-mailů, které se následně odešlou ve vámi nastavenou chvíli. Díky těmto automatickým e-mailům dochází k častějšímu kontaktu se zákazníky a také lepšímu budování vztahu. Automatické odesílání je vhodné například pro e-maily, ve kterých žádáte o hodnocení nákupu nebo při exkluzivních slevách pro konkrétního zákazníka jako dárek ke svátku a podobně.

Výhody automatizace

Hlavní výhodou automatizací je bezesporu úspora času. Jakmile automatizace jednou správně nastavíte, nemusíte se dál o nic starat. A jaké jsou další výhody?

  • Úspora času – Automatizaci na rozdíl od manuální přípravy e-mailů vytvoříte pouze jednou. Odesílání, opakování a další už hlídá váš zvolený e-mailingový systém.
  • Budování vztahu se zákazníkem – Pravidelné zasílání e-mailů udržuje vaši značku v povědomí zákazníků. V rámci automatizací můžete zákazníkovi například popřát k svátku, narozeninám nebo s ním oslavit výročí od prvního nákupu.
  • Personalizace obsahu – Díky moderním nástrojům pro automatizaci e-mailů můžete zasílat personalizované zprávy, které reflektují individuální zájmy a potřeby vašich zákazníků. Personalizované e-maily mají vyšší míru otevření a angažovanosti.
  • Zvýšení konverze – Správně nastavená automatizace dokáže přesně cílit na konkrétního zákazníka a jeho potřeby, a tím pádem také zvyšuje pravděpodobnost toho, že u vás opravdu nakoupí.

Automatizace, které mají smysl

1. Uvítací série

Vstupní automatizace má několik klíčových účelů, které mohou výrazně přispět k úspěchu e-mailového marketingu a celkové zákaznické zkušenosti. V rámci uvítací série můžeme vytvořit několik druhů automatizovaných e-mailů – například přivítání nových odběratelů (tedy i poděkování za projevený zájem), příběh značky (který pomáhá budovat vztah se zákazníkem) a případně další.

2. Reaktivace

Reaktivační automatizace je důležitá pro udržení aktivní zákaznické základny a obnovení zájmu neaktivních zákazníků. Pomáhá identifikovat zákazníky, kteří dlouho neotevřeli žádnou kampaň, a cíleně je oslovit s atraktivními nabídkami nebo připomenutím, čímž zvýšíme šanci na jejich opětovnou aktivitu. Neaktivní databáze snižuje doručitelnost vašich e-mailů, protože neaktivní adresy mohou vést k vyšší míře označení jako spam.

3. Sleva na další nákup

Tato sleva slouží jako poděkování za nákup na vašem e-shopu a zároveň jako motivace pro jeho opakování. Když zákazníci obdrží slevu na další nákup, cítí se oceněni a jsou motivováni vrátit se a nakoupit znovu, což vede k vyšší loajalitě ke značce.

4. Cross-sell

Tato sleva slouží jako poděkování za nákup na vašem e-shopu a zároveň jako motivace pro jeho opakování. Když zákazníci obdrží slevu na další nákup, cítí se oceněni a jsou motivováni vrátit se a nakoupit znovu, což vede k vyšší loajalitě ke značce.

Tento personalizovaný přístup nejen zvyšuje šance na další prodej, ale také zlepšuje zákaznickou zkušenost tím, že jim nabízí produkty, které skutečně odpovídají jejich potřebám a zájmům. Cross-sell automatizace může zahrnovat e-maily, které doporučují příslušenství, doplňky nebo produkty, které jsou často nakupovány společně s jejich původním výběrem. Díky tomu můžete zvýšit průměrnou hodnotu objednávky, posílit vztahy se zákazníky a maximalizovat výnosy z každého nákupu.

5. Opuštěný košík

E-mail k opuštěnému košíku patří mezi nejčastější automatizace, které sami určitě dobře znáte. Jakmile si zákazník na vašem e-shopu přihodí některé produkty do košíku a následně stránku opustí, je dobré mu prostřednictvím e-mailu připomenout, že na něj zboží stále čeká. V rámci této automatizace dokážeme přesně cílit na to, co si zákazník tajně přeje a po čem jeho srdce touží.

6. Opakovaná spotřeba

Tato automatizace je ideální volbou pro spotřební zboží, u kterého se dá spočítat, kdy přibližně zákazníkovi dojde. Pokud tedy víme, že u nás zákazník objednává granule pro psa, u nichž máme stanovené dávkování, dokážeme velmi dobře vypočítat, kdy bude zákazník potřebovat nové.

7. Přání k svátku či k narozeninám

U této automatizace záleží na tom, jaká data o zákaznících sbíráme. V principu ale tyto dva e-maily fungují stejně – jakmile nastane výročí určitého data, pošle se přání a malý dárek, například v podobě slevy.

Ještě více automatizací

Druhů automatizací existuje velké množství a určitě vás samotné napadnou další důležité e-maily, které vám pomohou v budování značky – například žádost o hodnocení nákupu, slevy na první nákup a další.

  • Výroční e-maily – Automatizované e-maily zasílané k výročí prvního nákupu nebo registrace zákazníka. Tyto e-maily mohou obsahovat speciální nabídky nebo připomínky významných událostí, které posílí vztah se zákazníkem.
  • Nákupní historie a připomínky – E-maily, které připomínají zákazníkům jejich nákupní historii a nabízejí opětovný nákup oblíbených produktů nebo služeb, mohou zvýšit vaši konverzi.
  • Recenze produktů – Po určité době od nákupu můžete zákazníky požádat o zpětnou vazbu a recenze na produkty, které zakoupili. To nejen zlepšuje vaši produktovou stránku, ale také zapojuje zákazníky do komunity kolem vaší značky.

Všechny tyto automatizace pomáhají budovat hlubší a smysluplnější vztahy se zákazníky a zvyšovat jejich povědomí o značce. Důležité je vytvořit strategii, která bude při automatické rozesílce e-mailů dávat smysl a fungovat.

Nevíte, kde s automatizacemi začít? Neváhejte se na nás obrátit! Rádi vám pomůžeme nejen s nimi, ale i s celým e-mail marketingem od vymyšlení strategie, až po její realizaci.

Často kladené dotazy

E-mail marketing je v dnešní době jedním z nejúčinnějších nástrojů pro online marketing. Jedná se o formu přímého marketingu, při kterém firmy komunikují s potenciálními zákazníky pomocí newsletterů a automatizovaných e-mailů. Více se o mailingu dočtete v našem článku.

Ecomail umožňuje firmám snadno a efektivně vytvářet, odesílat a sledovat své emailové kampaně. Existuje mnoho důvodů, proč byste měli o tomto nástroji uvažovat.

Automatizace jsou jednoduše řečeno šablony e-mailů, které se následně odešlou ve vámi nastavenou chvíli.

Autor článku:

Vendy Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Další články...